12/01/2013

Pasta z avocado, najlepsza



Walki z avocado ciąg dalszy. Nie przepadam za owocem samym w sobie, jest dla mnie obrzydliwie tłusty i mdły. Choć potwornie zdrowy. Pozytywnie wpływa na pracę mózgu, skórę, procesy trawienia i starzenia się. Więcej przeczytacie TUTAJ.
Panaceum na niechęć do jedzenia awokado okazały się pasty (szerzej znane jako dipy). Idealne do smarowania pieczywa, dodatek do warzyw, kasz, a może i mięsa. Nie wiem, nie jadam ;)
Skorzystałam z rad, jakie dostałam a propos ostatniego dipu i dodałam mały ząbek czosnku. To był strzał w dziesiątkę! ;)




Składniki:
  • awokado, dojrzałe
  • ząbek czosnku
  • 2 łyżki koperku (świeży lub mrożony)
  • łyżka szczypiorku
  • łyżeczka octu jabłkowego (lub innego)
  • 2-3 łyżki kefiru
  • sól
  • chilli / pieprz

Awokado, czosnek i zieleninę siekamy, przerzucamy do garnuszka dodajemy resztę składników i blendujemy. Gęstość musu można regulować ilością dodawanego kefiru.

I jemy! Idealny do bułki z tomatosem :D 



7 comments:

Run-forlife said...

Muszę wreszcie zrobić tę pastę. Zawsze odstrasza mnie cena awokado, ale w Biedro niby są tańsze to na Święta sobie taki prezent zrobię xp

Marta Łukasik said...

Poluj na promki! Dla mnie to idealna alternatywa na smarowidło, bo masła nie znoszę. Na kanapce z pomidorem smakuje bosko! :)

martanovacka said...

Świetna! Uwielbiam awokado :)

Zdeterminowana Ana said...

Nigdy nie jadłam awokado, a co dopiero takie smarowidło. :D

Anonymous said...

Ja nie lubie awokado i szukam inspiracji jak je przyrzadzic by jesc je jak najczesciej i dzis jadlam wlasnie paste,ale troszke zmodyfiowalam przepis poniewaz nie jem serow/kefirow itd ogolnie nabialu to dodalam jajko na twardo i wyszlo przepysznie :)
Pozdrawiam. Karolina.

Marta Łukasik said...

Dla mnie samo awokado jest mdłe i tłuste. W tej paście tego nie czuć :)

Marta Łukasik said...

Super, cieszę się bardzo :) Jeśli wychodzi zbyt gęste możesz spróbować np. z mlekiem sojowym ^^